Ferie

Jeg er i denne uge startet på min ferie.

Det er ikke fordi vi skal til syden eller noget, men hvor er det dog bare dejligt, at have fri, og have en masse tid til Celina. Hun er absolut min første prioritet, og hvor har jeg bare savnet at være med hende hele tiden.

Det er så dejligt, at bruge al min tid på Celina. Vi tager det hele i hendes tempo. Vi gør lige præcis det hun har lyst til. Hun har lært at kravle op af trapper, så hele dagen lang vil hun kravle op af vores trapper. Og hvor er hun bare stolt når hun kommer op, og jeg klapper i hænderne og siger hun er så god. Så smiler hun over hele ansigtet, og skynder sig videre. Først går hun ind på sit værelse.
Der er måske noget legetøj som ikke lige ligger som hun vil have det, så det sætter hun på plads. Det er ikke meget hun gør. Det kan være en bamse som står lidt for langt ude på reolen, så skubber hun den lidt længere ind, og går videre. Så går hun ind på gæsteværelset og tager fjernbetjeningerne, de er nemlig meget sjove. Hun prøver at tænde fjernsynet. Sutter på dem, bider i dem eller hvad hun lige finder på. Jeg prøver så vidt muligt at fjerne dem inden hun når ind på gæsteværelset. For når jeg spørger Celina om jeg kan få dem, så enten giver hun mig dem med et smil, eller også bliver hun pisse sur, og kaster sig ned på gulvet og skriger. Vi har købt en legetøjs fjernbetjening, men den er tydeligvis slet ikke interessant, på trods af den lyser og siger forskellige lyde. Ja jeg synes faktisk den er ret sej. Derefter løber hun ind på badeværelset og åbner alle skuffer, og tager gerne alle håndklæderne ud. Og sådan er det sådan ca. hver gang vi går op af de trapper. Men jeg ser hun hygger sig, og det er det vigtigste. Og jeg har tid til at gå med hende. Tid til at opleve de oplevelser hun har sammen med hende. Når jeg er på arbejde har jeg måske 2-3 timer med hende før hun skal sove, og tro mig, det er ikke meget, når der er andre huslige ting der også skal gøres, såsom madlavning. I går var vi udenfor i det flotte vejr. Vi havde 23 grader her, og jeg tænkte Celina kunne lege lidt udenfor med noget legetøj, men nej. Hun løb frem og tilbage på terassen mindst 100 gange. Hun synes det var det sjoveste, også tog hun gerne en sten med og kastede når hun kom til enden af terassen. Jeg kunne ikke være andet end glad og stolt. Tænk sig lige hvor fantastisk hun er. Tænk sig, at løbe frem og tilbage er en fest for hende.

Fuck legetøjet, jeg har ben og løbe på og et sted og løbe, og det er da det fedeste. 

Jeg bliver så fascineret og overrasket over hvad hun egentlig kan hver dag, og tænker bare sådan "hvor i al verden har du lært det henne"? Jeg nyder virkelig min ferie, og det er ikke fordi jeg skal ned til varmen eller et eksotisk sted hen, men det er fordi jeg kan bruge absolut al min tid med Celina, og det er guld værd.


Kommentarer

Populære opslag