Jeg blev den kedelige mor

Jeg har altid forestillet mig hvilken mor jeg ville blive,
 og altid sagt, at jeg ville gerne være den mor,
 som jeg synes var ret cool. Og hvad tænkte jeg var en cool mor? 

Jo det var hende som stadig gjorde noget ud af sig selv hver eneste dag,
det var hende der fortsat gik i byen med veninderne 
det var hende som stadig tog til frisøren, gik rundt og shoppede en masse tøj,
det var hende som tog på cafeture og koncerter,
det var hende som trænede og gik op i sin krop,
, ja faktisk hende som ikke ændrede sit liv "bare" fordi hun fik en baby. 

Og hvilken mor blev jeg så da Celina kom?
Jeg blev den mor som mange (særligt dem uden børn) vil betegne som den kedelige mor

Hvad skete der??

Jo jeg fødte Celina, og det eneste jeg havde lyst til, var at være sammen med hende!
Jeg havde lyst til at bruge al min tid med min lille familie.
Lige pludselig blev min forestilling om at jeg skulle være denne her cool mor, totalt ændret,
fordi jeg blev pisse ligeglad med denne her forestilling om at være en cool mor. 

Make-up og gøre noget ud af sig selv? Hvorfor er det egentlig vigtigt, når min lille baby har brug for at hun får tryghed og kærlighed ved mig?

Gå i byen? Nej ellers takk, for alt i verden vil jeg da ikke væk fra min lille pige. Jeg kan altid gå i byen senere, men når hun er så lille, så vil jeg hellere nyde tiden hjemme med hende, og ja.. Se på hende når hun sover, for hun er da den skønneste lille skabning der findes.

Tage til frisøren? Hvorfor skulle jeg da det? Selvom jeg har en kæmpe udgroning, og mit hår er spaltet, vil jeg da ti gange hellere lege hjemme med min lille pige, end at få et lækkert hår. 

Shoppe? Jeg har altid været glad for at shoppe, men mit walk in closet er fyldt med tøj, også går jeg hellere i det "gamle" end at være væk fra min lille pige.

Træne? Nej det tager da alt for meget tid, og helt ærligt, er det da virkelig meget træning at bære rundt på sin baby hver eneste dag og trille turer med barnevognen


Ja jeg blev den kedelige mor! Og ja er så glad for jeg blev hende! 
Jeg savner Celina når jeg er væk fra hende.
Når jeg har brugt flere timer på endelig,  at få hende i søvn,
ja så savner jeg hende når hun sover.
Jeg kigger på hende når hun sover,
og jeg tjekker ofte om hun trækker vejret.
Jeg kysser og krammer Celina hele tiden.
Jeg elsker at lege titt-tei legen med hende, og elsker at få hende til at le
Jeg vil være der når hun falder og slår sig, og jeg vil trøste hende og sige at det går fint
Jeg elsker at observere Celina, og se hvor dygtig hun er.

Jeg elsker at bruge tid sammen med Celina, og vores lille familie.
Jeg kan ærligtalt ikke få nok af vores familie, og det er her jeg hele tiden vil være.

Jeg ved at der er nogle derude der tænker:

Hvor er det dog trist,
at nogle mister sig selv, når de bliver mødre,

måske var jeg selv en af dem der tænkte sådan..
Jeg havde ikke selv et barn, så jeg vidste ingenting..
Men i dag synes jeg det er lidt trist..
Mødre mister ikke sig selv, bare fordi de får et barn.
De prioriterer bare anderledes, 
de er blevet en mor, og deres baby er det vigtigste for dem!
Og helt ærligt, så synes jeg at de kedelige mødre, de er for seje! 

Så ja jeg blev den kedelige mor, og det passer mig helt fint. 
Og efter jeg er blevet mor, så er jeg begyndt, at være
ligeglad med andres meninger.
Ja jeg er røv kedelig, og hvad så?
Det er min datter og familie der er vigtig, og ikke alle andre





Kommentarer

Populære opslag