Livet før og efter baby

Morgenmad før baby:
Det er morgen, der er dejlig roligt, og jeg sidder og spiser min morgenmad, tjekker måske lige facebook også, eller sætter mig foran fjernsynet og slapper af med maden.

Morgenmad efter baby:
Det er morgen. Baby skal have grød, og hun vil selvfølgelig gerne hjælpe, hvilket resulterer i at jeg er smurt ind i grød fra top til tå. Baby er færdig med at spise, så skal bordet tørres, baby skal tørres. Jeg ligger baby ned på legetæppet, så jeg kan få lidt morgenmad også.. Baby skriger. Okay.. Jeg skynder mig ned til baby, tager hende op, kysser hende og ligger hende igen.. Baby skriger igen.. 30 minutter efter.. Baby ser ud til at være aktiveret og jeg tager hurtigt en skål musli og sætter mig ned på gulvet til baby. Baby synes det ser spændende ud, så spændende at hun når at tage hånden op i skålen før jeg får reageret, og muslien ligger ude på hele gulvet... Typisk morgenmads situation her.

Se en god film før baby:
Ser en god film på sofaen, spiser gerne chips og drikker sodavand til, dejligt afslappende.

Se en god film efter baby:
Er det ikke i aften der kommer den gode film (tjekker det op) åh det var to uger siden... Okay nu fandt jeg en god film, og baby sover, sætter lidt lyd på og baby vågner.. Okay jeg må lige få baby i søvn (30 minutter efter).. Jeg må ikke vække baby, så nu må jeg skrue helt ned for fjernsynet.. Så hyggeligt.. Årh jeg har lyst til chips.. Nej vent.. Det går ikke chips posen larmer så baby kan vågne..
Lydløs film uden chips.. Dejligt..

Ud og shoppe før baby
Tager ned i byen, ind i butikken, finder en masse tøj, prøver det, betaler, ud af butikken, og videre til næste. Elsker at shoppe!

Ud og shoppe med baby
Tager ned i byen, ind i butikken, baby skriger, baby er sulten. Vi går ud af butikken. Baby får mælk. Vi går ind i butikken igen, baby kaster sit legetøj på gulvet. Samler legetøjet op. Finder en sød kjole, baby skriger. Baby har skidt. Okay ud igen, vi skal finde et puslerum. Baby får tør ble. Vi skynder os ind i butikken igen, betaler kjolen og ud. Vi kommer hjem. Jeg prøver kjolen. Den er for lille..
Jeg hader at shoppe.

Aftale med venner før baby
"Hej skal vi finde på noget i aften? Måske ud og spise og i biografen" - og vi gør det samme aften.

Aftale med venner efter baby
"Hej skal vi ses næste uge på torsdag kl. 11.00-13.00"?
Alt planlægges bare super meget efter man har fået en baby, og ja barnets behov først.

Hvis du har flere ting så skriv dem gerne i en kommentar så vi andre kan læse med. Livet bliver ændret meget efter man får et barn, men jeg lover jer alle for at det er det hele værd. Så lad vær med at stress over hvis du ikke synes dit liv er "perfekt", det skal ikke være perfekt, det vigtigste er at du er nogens mor eller far, og jeg er sikker på at for det lille menneske er du det mest perfekte der findes.

God lørdag fra Birte



Kommentarer

Populære opslag