Gravide kvinde - Det må du ikke!

Os som er gravide, og de som har været gravide, ved at der er mange retningslinjer for hvad man må og IKKE må som gravid, dette handler både om hvad vi ikke må spise, om rygning, om alkohol, om skønhedsprodukter, om frisørbesøg osv. I mine øjne er der simpelthen så mange retningslinjer, jeg har fx en hel bog om hvad man ikke må spise af mad, og helt ærligt, så tager jeg alt med måde i denne her graviditet. Hvor ville det blive nogle sindsygt lange måneder, hvis man fulgte de retningslinjer fra punkt til prikke. Jeg oplever, at mange er bange for at få farvet hår eller bleget det ved frisøren, fordi der er sat en retningslinje op, om at man skal passe på sine frisørvaner, selvom der ikke er forskning omkring emnet. Når jeg snakkede med både frisøren og lægen, fortalte de at det handler om at man tænker sig om. Der sker fx ikke noget ved at få bleget håret en gang i graviditeten, men hvis man gør det hver måned, så kan det skade barnet. Mit gode råd til jer er, at bruge jeres fornuft. Nedenfor vil jeg tage nogle udsagn op angående mad, alkohol og skønhedsprodukter, og skrive min holdning til det.



MAD
"Du må ikke spise sushi" - Jo det må du gerne. Hvis du dog spiser rå fisk, så skal det være frosset i 24 timer først, eftersom der kan være parasitter i fisken - dette er det i de fleste restauranter som sælger sushi (det skal de ifølge loven). Man skal begrænse sit indtag af rovfisk, fx tun.
"Du må ikke drikke kaffe og cola" - Jo det må du gerne, men bare max 3 kopper koffein drikke om dagen.

Derudover siger nogen man ikke må spise nødder, og leverposteg - her har jeg været meget betænksom, fordi jeg har spist det, men jeg har dog ikke spist det i store mængder, for alt med måde.

ALKOHOL
"Du må ikke drikke alkohol" - Det frarådes at gravide drikker alkohol, men der er endnu ikke helt blevet påvist om det decideret har en negativ indvikning på fosteret. Jeg ved der er nogen der tager et glas i ny og næ, og er gravide. Jeg har valgt jeg slet ikke gør det, jeg har ikke en trang til at drikke under graviditeten.

SKØNHEDSPRODUKTER
"Du må ikke bruge produkter med parfume" - Det anbefales at man ikke bruger så mange produkter med parfyme, det kan være farligt for fosteret, og er en af de største grunde til fremkaldelse af allergi. Jeg selv bruger ikke parfume. Min make-up er byttet ud med parfumefri make-up, det samme er mine hårprodukter, min shampoo, balsam, og vores vaskemiddel. Der er parfume i mange ting, derfor har jeg ikke altid klaret at undgå det, men jeg prøver, og det nok det jeg er gået mest op i under graviditeten (at undgå parfume)

Der er mange flere punkter, både om medicin, om maling, om solbadning og meget andet. Men helt ærligt, så har kvinder født sunde og raske børn i så sindsygt mange år nu, uden den viden og uden de retningslinjer vi har i dag. Så mit råd til jer gravide er, at tage det roligt og tænk dig om, brug din sunde fornuft, og gør alt med måde.


Blogglistenhits

Kommentarer

  1. Hej, jeg hedder peter og jeg er fra Haag. Endnu en gang er jeg meget glad for at vi blev gift, endelig har jeg været i forhold til Benjamin i 7 år, tingene begyndte at blive grimme, da han fik mig gravid, og han spiste min graviditet og i 6 måneder slog han sammen med, da jeg plejede hans baby, Jeg forsøger at tale med ham, men han blokerede alle midler fra mig til at kommunikere med ham, når jeg kalder ham det alligevel ugyldig. Men jeg kunne ikke kontrollere de smerter, der plagede mit hjerte, jeg var så trist og smerte, fordi jeg virkelig elskede ham. Hver dag og nat tænker jeg på ham, og jeg vil altid gerne have ham til at komme tilbage til mig, jeg blev bogstaveligt talt skør og havde brug for en guddommelig intervention, så jeg fortalte alle mine problemer til en af ​​mine venner, der engang havde lignende udfordringer i hendes ægteskab liv. Hun henviste mig til et meget stærkt mand navn DrIgbinovia, Hun sagde, at han var den eneste grund til den lykke, hun nyder til denne dag, Drigbinovia, jeg tror aldrig på at blive stavet, men hun sagde, at jeg var nødt til at sætte ham til prøv.Jeg kontaktede ham på sin e-mail doctorigbinovia93@gmail.com og han gav mig instruktioner om hvad jeg skal gøre, og det gjorde jeg, så gjorde han en kærlighedstroll for mig. Til min største overraskelse, kun en mund før min delikation, Benjamin kaldte mig og fortalte mig, at han savnede mig, jeg var så overrasket, mit hjerte var fyldt af glæde og spænding, og jeg begyndte at skygge mine tårer. Han græd og undskyldte for sin fejl og undskyldte for den smerte, han gav mig, og det var sådan, han kom tilbage til mig og gav mig det nu, vi er endelig gift. Jeg råder dig, hvis du har problemer, bare send ham en besked til hans WhatsApp ham på +2348144480786 Jeg lover dig alt dit problem vil blive løst

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag